Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Super topptur sekk søkes!
#172289 01/09/2011 9:42 PM
Tjomsi Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Ja, hvilken sekk skal jeg kjøpe? Trenger en dagstursekk på ca. 40-50L med plass til det som trengs, og mulighet for å feste liggeunderlag og ski utenpå.

Any ideas? Har så langt sett på sekker fra Arc'teryx og Osprey, men er ikke sikker..

Re: Super topptur sekk søkes!
Tjomsi #172290 02/09/2011 1:39 PM
Ringrev
Ringrev

Med fare for å bli stemplet som Dynafit pusher/fanboy vil jeg anbefale dynafit-sekkene. Mansalu eller baltoro er nok mest aktuell. Hvorfor?- kan ha sekken på selv ved felleskift eller når man skal feste skiene på ryggen et kort stykke. Veldig greit når man har prøvd å gå inn med ski i et parti der man egentlig burde ha hatt skiene på ryggen. - konge med flaskeholder og camelback flaske. Har ettermontert det på mine andre sekker. Synes flaske fungerer bedre når det er skikkelig kaldt. På varme og lange vårturer har jeg saft i flasken og vann i drikkeblæren.- stegjern-rom som fungerer og kan nås med sekk på rygg.Negativt:- farge ( min er svart, men kan fås i rødt og baltoro i oransje )- mansalu er litt liten. (men akkurat stor nok...men blir litt trangt med hjelm i sekken) (baltoro er større)- veier litt mer enn min letteste sekk