Herro!

Har nå brukt mine Hendryxskis Purple Haze 182 med NTN i to sesonger - og jeg er særs fornøyd med skiene i det store og hele.. 

Jeg har to ankepunkt:

1. Litt vel korte/breie tupper - kan fort henge igjen en bakski i tung snø

2a. Reverse camber er noe mas ved traversering i spor.. Til tider umulig å stå stille!

2b. På hardt underlag/is/skare tør jeg ikke å kjøre fort nok til å få nok stål-snø-iskontakt slik at skien sitter som den egentlig skal gjøre (paradox). Bedre på alpint vil jeg tro. 

Det er vel en allround(pudder?)ski - brei, relativt stiv og ganske bra på skiftende fører. Stabil i høy fart men har ikke noe videre rask såle. Vet ikke om den har noen veldige begrensninger på de perfekte pudderdagene... Kommer ikke på noe. 

Det gjør dette litt vanskelig - leter jeg etter en ny ski med mer eller mindre samme egenskaper - men med en noe spissere tupp som ikke lugger og gjerne fullrocker men med spenn? 

Jeg kan dra på det jeg tør både på forutsigbart og uforutsigbart føre pist og offpiste - men kjører ikke griisefort. Jeg kan veksle mellom kortsvinger og maks cruising i småhøy fart i bra Røldalspudder. Jeg er ikke den som står ned det aller bratteste i fallretning eller dropper svære klipper. Strekker 175cm og består av 100kg muskler med "kraftig benbygning" og padding. 

Håper å dra til Canada på nyåret.. Hva bør jeg ha pakket i skiposen? 

Kjetil