Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Fri Flyts skiforum = Newschoolers
#172199 17/08/2011 8:37 AM
Medlem
OP Offline
Medlem

Er det bare meg eller har fri flyts skiforum blitt totalt overtatt av jibbere etter at kategoriene forsvant? Synd at det ikke går å holde liv i et norskt freeride forum. En deling Jibb/Freeride hadde vært bra. Jibbing er fett som faen, men jeg orker ikke lese flere tråder om tall tees etc.. jeg får vel flytte til TGR el Freeride.se

Re: Fri Flyts skiforum = Newschoolers
Trappiste #172200 17/08/2011 12:52 PM
Entusiast
Entusiast

om det blir lagt ut flere tråder om freeride så tror jeg det blir mer aktivitet på det fronter der også, får når det er jibbere som skriver alle forum innleggene, så det sier seg selv at det er bare jibbere som svarer.

Trappiste #172201 17/08/2011 10:24 PM
Entusiast
Entusiast

Føler på mange måter jeg er enig med deg Trappiste, og synes det er svært synd. Virker som at i takt med at jibberne virkelig inntok friflyt-forumet, har flere og flere av frikjøringsgutta forsvunnet. Og nå etter den nye siden kom, virker det som enda flere av dem er forsvunnet. Synes dette er veldig synd ettersom det var endel vanvittig kunskapsrike folk her inne, som hadde mye å komme med.

Men ikke flytt fra forumet helt enda, når vinteren kommer pleier det jo som oftest å dukke opp litt frikjørere igjen, og vi er jo alle tjent med ett godt forum!

Trappiste #172202 18/08/2011 9:20 PM
Veteran
Veteran

jeg ser poenget ditt, men er ikke bare aktiviteten blant freeriderne som har gått ned. er mindre jibbetråder og, og kjenner hvertfall selv at jeg er mindre aktiv enn før (nye/vs gammelt forum).

Trappiste #172203 19/08/2011 3:34 PM
Entusiast
Entusiast

Jeg er helt enig med "Trappiste". Før var jeg innom FriFlyt-forumet 2-3 ganger daglig, nå 2-3 ganger i mnd. Få tilbake den gamle inndelingen med "Jibbing", "Freeride", "Telemark" og "Topptur". Jeg savner også mange av de gode trådende i det gamle forumet som "NTN-tråden" og "Gaustatoppen-tråden". Slik det er i dag kommer jeg ikke til å bruke forumet.

Trappiste #172204 19/08/2011 4:53 PM
Entusiast
Entusiast

Støtter Stian! Om ikke annet la oss dele det opp litt mer enn det er nå i alle fall!

Trappiste #172205 20/08/2011 3:27 AM
Medlem
Medlem

All aktiviteten forsvant da den nye siden kom. Det hjalp ikke spesielt mye at skiforumet var det eneste av underforumene som lå nede for telling i lang tid etter at siden ble relansert heller. Jeg er helt enig med resten her, få inn deling av skiforumet. Før var det interessant og morsomt å surfe på skiforumet...

Trappiste #172206 20/08/2011 3:53 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Forumet kvikner nok til når vintern kommer nærmere, men det hadde absolutt vært en ide å hatt en egen topptur/freeride gruppe, det hadde nok løst mye. En ting jeg savner er et eget utstyrsforum hvor alle kan legge inn sine kommentarer på utstyr/klær etc som de bruker eller har prøvd og dette legges i en lett søkbar database. Ingenting er bedre enn å få info fra de som bruker utstyret.

Trappiste #172207 20/08/2011 9:36 PM
Entusiast
Entusiast

Forumet kvikner nok til når vintern kommer nærmere, men det hadde absolutt vært en ide å hatt en egen topptur/freeride gruppe, det hadde nok løst mye. En ting jeg savner er et eget utstyrsforum hvor alle kan legge inn sine kommentarer på utstyr/klær etc som de bruker eller har prøvd og dette legges i en lett søkbar database. Ingenting er bedre enn å få info fra de som bruker utstyret.

^^Dette.

Trappiste #172208 23/08/2011 12:28 AM
Fersking
Fersking

Allt det ni söker, och mycket mer än vad ni vågar drömma om, finner ni på freeride.se. Welcome to the dark side, we have more fun...enjoy your stay wink

Trappiste #172209 23/08/2011 11:13 PM
Medlem
Medlem

Jeg er helt enig med "Trappiste". Før var jeg innom FriFlyt-forumet 2-3 ganger daglig, nå 2-3 ganger i mnd. Få tilbake den gamle inndelingen med "Jibbing", "Freeride", "Telemark" og "Topptur". Jeg savner også mange av de gode trådende i det gamle forumet som "NTN-tråden" og "Gaustatoppen-tråden". Slik det er i dag kommer jeg ikke til å bruke forumet.

Fullstendig enig, få tilbake den gamle inndelingen! For min egen del, nå som sommeren er på hell, savner jeg stort telemarkforumet for å lese (og kanskje spørre) hva andre løsheler mener om forberedelser, utstyr, planer osv. Ting som er helt spesifikke for oss telehoder, som man kanskje ikke har lyst å "plage" alle andre med.

Kan noen i Friflyt-gjengen forklare HVORFOR det ble valgt å slå sammen alt til ett forum?

Trappiste #172210 24/08/2011 7:37 AM
Medlem
OP Offline
Medlem

Leste litt på snikksnakk delen av forumet. Det virker som om friflyt ikke er helt ferdige med å utvikle forumsidene, og at de vurderer kategorier på forumet. Vi får håpe de fikser det.

Trappiste #172211 25/08/2011 2:33 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Hei godtfolk!

Dette er meget gode synspunkter som vi mer enn gjerne vil ta videre. Uten dere og deres tilbakemeldinger får vi jo ikke forumet dit vi ønsker. For å prøve å forklare og få frem problemstillingen kan vi tenke på kataloger som man har på PCen/MACen. SKI er nå en katalog med ca 14000 forumtråder.

Skal/bør man:

ALegge inn

• Jibbing
  • Freeride
  • Telemark
  • Topptur

som tomme underkataloger under ski. Forum/Ski inneholder fremdeles ca 14000 forumtråder mens Forum/Ski/Jibbing etterhvert vil fylles opp med stoff om Jibbing.

På den måten kan man lese alt om ski på forum/ski eller f.eks bare om jibbing på forum/ski/jibbing.

Skal man da få lov til å lage forumtråder på forum/ski eller skal man tvinges til å velge mellom jibbing, freeride, telemark og topptur?

BLage

• Ski - Jibbing
  • Ski - Freeride
  • Ski - Telemark
  • Ski - Topptur

som sidestilte kataloger sammen med Snowboard, Snikksnakk osv.

Her blir problemet at de allerede eksisterende forumtrådene må plasseres et av stedene. Det å manuelt flytte 14000 forumtråder er ingen morsom jobb. (Kan lages script for å gjøre dette på bakgrunn av hvilken kategori de hadde på gamle friflyt.no, men det er allikevel en relativt stor jobb.)

- Kjør debatt! :wink

Trappiste #172212 25/08/2011 9:29 PM
Entusiast
Entusiast

Hei godtfolk!

Dette er meget gode synspunkter som vi mer enn gjerne vil ta videre. Uten dere og deres tilbakemeldinger får vi jo ikke forumet dit vi ønsker. For å prøve å forklare og få frem problemstillingen kan vi tenke på kataloger som man har på PCen/MACen. SKI er nå en katalog med ca 14000 forumtråder.

Skal/bør man:

ALegge inn

• Jibbing
  • Freeride
  • Telemark
  • Topptur

som tomme underkataloger under ski. Forum/Ski inneholder fremdeles ca 14000 forumtråder mens Forum/Ski/Jibbing etterhvert vil fylles opp med stoff om Jibbing.

På den måten kan man lese alt om ski på forum/ski eller f.eks bare om jibbing på forum/ski/jibbing.

Skal man da få lov til å lage forumtråder på forum/ski eller skal man tvinges til å velge mellom jibbing, freeride, telemark og topptur?

BLage

• Ski - Jibbing
  • Ski - Freeride
  • Ski - Telemark
  • Ski - Topptur

som sidestilte kataloger sammen med Snowboard, Snikksnakk osv.

Her blir problemet at de allerede eksisterende forumtrådene må plasseres et av stedene. Det å manuelt flytte 14000 forumtråder er ingen morsom jobb. (Kan lages script for å gjøre dette på bakgrunn av hvilken kategori de hadde på gamle friflyt.no, men det er allikevel en relativt stor jobb.)

- Kjør debatt! :wink

er e mulighet og ikke ta me de gamle forum trådene videre sånn det blir lette og lage underkategorier, får de fleste ønsker underkategorier og kan heller lage nye forumstråder smile

Trappiste #172213 27/08/2011 11:09 AM
Entusiast
Entusiast

Helt enig med at det burde være egne kategorier innen ski som det var før. Men kan tenke meg at det blir bedre når vinteren kommer wink

Før var eg på friflyt hele tiden, nå er jeg nesten aldri etter det nye designet. Blir nesten sur hver gang jeg kommer på, for det er alltid feil men den nye og det var mye bedre før.

Trappiste #172214 28/08/2011 12:17 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Helt enig med at det burde være egne kategorier innen ski som det var før. Men kan tenke meg at det blir bedre når vinteren kommer wink

Før var eg på friflyt hele tiden, nå er jeg nesten aldri etter det nye designet. Blir nesten sur hver gang jeg kommer på, for det er alltid feil men den nye og det var mye bedre før.

Hvilke feil opplever du? Feil vil vi ikke ha...

Trappiste #172215 30/08/2011 10:14 PM
Medlem
OP Offline
Medlem

Egentlig litt overraskende att det er så få freeride orienterte tråder på forumet.. spesielt med tanke på det som stod i lederen på en av Fri Flyts papirutgaver tidlig i år om at freeride og topptur var de temaene som var mest etterspurt av leserne og at bladet skal orientere seg ytterligere mot det i fremtiden.

Personlig synes jeg et opplegg som f.eks freeride.se har på sitt forum funker bra. Spørsmålet er jo hvor store muligheter systemet gir for å endre kategoriene.

Trappiste #172216 31/08/2011 7:58 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Egentlig litt overraskende att det er så få freeride orienterte tråder på forumet.. spesielt med tanke på det som stod i lederen på en av Fri Flyts papirutgaver tidlig i år om at freeride og topptur var de temaene som var mest etterspurt av leserne og at bladet skal orientere seg ytterligere mot det i fremtiden.

Personlig synes jeg et opplegg som f.eks freeride.se har på sitt forum funker bra. Spørsmålet er jo hvor store muligheter systemet gir for å endre kategoriene.

Systemet gir gode muligheter for å endre og utvide kategorier, men en liten jobb må gjøres under panseret først. I første omgang vil det si at Ski-forumet får samme underkategorier som det hadde på gamle friflyt.no. Det skjer til uka, så alle innspill er hjertlig velkommen.

Mest lest på FRIFLYT.NO