Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Twin tip/ randonee til vintern
#172196 16/08/2011 11:15 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei, jeg skal snart gå til innkjøp av nye ski, som KUN skal brukes til toppturer med pudder og trenger tips om hvilke! skal altså sette randonee bindinger på dem, foreløpig står valget på Marker Duke 16.

skia må:

- ikke være for tunge

- ikke være for brede, men heller ikke for smale, da de skal brukes til pudder

- være twin tips, da jeg vil kunne lande i pudder begge veier, og ha bindingen midt på skia

- ha powder rocker i forskia, gjerne også bakskia

så, hva er de beste twin tippene til topptur? tenk på at jeg skal GÅ oppover fjellet med de i tilleg til å stå ned, planlegger  å ta mange toppturer i år, og ikke stå noe i bakke med disse skia!

har så langt tenkt på K2 ObsEthed 2012 og Line Opus.... 

Takker for svar!

Re: Twin tip/ randonee til vintern
Siggedigge #172197 17/08/2011 12:57 AM
Entusiast
Entusiast

har hørt at armada JJ skal være en super ski til topptur, ikke alt for tung opp og flyter som en drøm ned :) men med marker duke og JJ kan det vel kansje bli litt tungt så om du ikke dropper de aller største klippene så kan du sikkert gå ned til marker tour eller hva de heter som er en del lettere enn Duke ;D 

Re: Twin tip/ randonee til vintern
Siggedigge #172198 17/08/2011 7:40 PM
Ringrev
Ringrev

Du bør også kanskje huske at vekten på duke kan drepe lekenheten til en ski, så du gjør nok fornuftig å velge en lett ski - egenskapene med duke er ikke nødvendigvis de samme som med en lettere binding. 

Synes Line Sir Francis Bacon også kan være aktuell, men den kommer i ny modell i år - den er leken, men ganske tung.