Det at jeg ikke velger sko i år, er vel først og fremst med tanke på økonomien:) Hvilken prisklasse bør prioriteres på sko, og hvilke sko kan anbefales da?De jeg har fra før er helt grei foreløpig, selv om jeg merker de ikke er så gode å gå i.. Og et annet dumt spørsmål:hva er egentlig forskjellen på alpinbindinger med gåfunksjon og toppturbindinger?er det slik at alpinbindingene er mye tyngre og mer stabile, og toppturbindinene er lette og litt mindre slitesterk?

Sko er veldig individuelt, men de har utrolig mye å si.  Har sverget til 4-spenners sko, og droppet en liten periode dynafit fordi det ikke fantes gode nok sko med dynafit-feste (lenge siden).  I fjor kjøpte jeg Dynafit TLT5 performance, med bare to spenner.  Den skoen har totalt revolusjonert mitt syn på hvordan en topptur-sko bør være.  Tror nok ikke at du trenger performance-utgaven (basert på vekten din), men det er mulig jeg tar feil.  Det som er utrolig med tlt5 er ekstremt gode oppoveregenskaper, kombinert med nedoveregenskaper på høyde med, eller litt bedre enn, den firespennede skoen dynafit zzero 4c. (TLT5 kan forresten kun brukes med dynafit-type bindinger)

Jeg har føtter som passer perfekt til dynafit...for deg kan et annet merke være riktig.   Scarpa Gea har fått god kritikk.