Jeg tror mange definerer ekstremsport som sport som foregår utendørs, er utradisjonelle (i forhold til langrenn, fotball osv)og hvor det er en "høy" risikofaktor eller faremoment. Frikjøring regnes jo av mange som ekstremsport, men det er vel egentlig ikke så veldig farlig om man vet hva man driver med og har med det riktige utstyret. Det er kanskje det som karakteriserer alle sport, man tar de forhåndsreglene man synes er nødvendige for at det skal bli tryggest mulig, i fotball bruker man leggskinner og når man kjører på ski ned en fjellside har man med man skredsøker, søkestang og spade. Det er vel få som har et videre stort behov for å bli tatt av skred? Jeg liker heller ikke ekstremsport stempelet, for de aller fleste aktivitetene som drives her på FF er jo både trygge og egentlig ganske tradisjonelle. For meg virker det å klatre opp en fjellvegg med tau og sikrer mye tryggere en de "tradisjonelle" turgåerne som sitter usikret og dingler med beina over kanten på veggen jeg klatrer opp. Det virker mer og mer som om all sport som ikke er så veldig organisert eller etablert blir bare kastet i haugen "ekstremsport" uten at de fleste egentlig vet så veldig mye om det.

Poenget mitt er vel at få ting faktisk er ekstremsport, det er bare å bruke riktig utstyr og vite hva du gjør så blir det meste rimelig trygt.