Jeg har hatt problemer med kneet i to- tre år. De fant ingenting på mr eller røntgen, og henviste emg til artoskopi- undersøkelse. De fant ingenting galt, selvom kneet gjorde veldig vondt, blandt annet ved skikjøring. Men de fant ut t musklene rundt kneskålen var for svake for en slik belastning det var å kjøre på ski. De sa jeg kunne foint fortsette, men grunnen til at det gjorde vondt var at kneskålen traff beinet i leggen når jeg f.eks. landet etter et hopp. Man må trene musklene rundt for at kneskålen skal "holdes oppe". Jeg anbefaler deg til å starte litt trening av musklene runt kneet, og ta det med ro på ski. Men er det slik jeg har, er det ikke noe bedre for kneet og ha det i ro og la musklene bli enda svakere. Det som skal være sagt er at om det hadde vært menisk eller leddbåndskade, så hadde du GARANTERT kjent skaden der og da da det skjedde. For slike skader kommer av en spesiell ting, f.eks. et kraftig slag eller fall på kneet. Du hadde kjent det om du røyk eller strakk leddbåndene. Lykke til hos legene