Kondolerer!Jeg har sjøl ødelagt menisk i høyre kne for 4 år siden. Etter en mislykket operasjon på sykehuset i Stavanger (han visste ikke engang hva han skulle se etter -sa han til og med sjøl) og totalt fravær av henvisning til fysioterapi i ettertid (det må du kreve uansett hva som skjer), gikk jeg i et par år med svært nedsatt kapasitet i knærne (ødelegger du et kne kompenserer en fort med musker og den andre foten) p.g.a. feilbelastning. Dum som jeg var tenkte jeg at jeg bare skulle prøve litt til sjøl, før jeg gikk til legen igjen.Jeg manna meg opp, gikk til fastlegen som ville sende meg til samme talentløse kirurgen en gang til. Det nekta jeg selfølgelig. Kontakta Norges Idrettshøgskolen og en professor der med problemet. Ble anbefalt å ta kontakt med Trygve Kaase ved Ringvollklinikken. For å gjøre en enda lengre historie litt kortere: Han tok de rette røntgener, opererte helt uten komplikasjoner (jeg fikk en god ettermiddagslur), og takket være en god fysioterapaut med mye erfaring fra idrettsskader har jeg i dag fått rettet opp feilbelastningene i muskelaturen. Jeg måtte betale Kaase sjøl (bor i Rogaland), men det var verdt hver eneste krone! Ikke uten grunn at han opererer de fleste idrettsstjerner mm; mannen er bare god!
Lykke til, og ikke lek helt: Få fiksa problemet raskt, ellers blir det bare enda lengre tid til du er tilbake i bratthenget!
*"Litt til har aldri skadet noen" -famous last words*