Hos meg ble det tatt røntgen på skadedagen. Foten var veldig opphovnet og jeg ble innkalt til ny undersøkelse om 2 uker. På denne undersøkelsen forlangte jeg MR, da legen uttrykte at han ikke kunne si hvilken skade jeg hadde. MR ble deretter tatt ca 4 uker etter skadedato. Da først kunne de fastslå at bakre korsbånd og indre leddbånd var slitt helt av. Deretter fulgte en lang diskusjon mellom undersøkende lege og trygdeverkets lege om jeg skulle opereres eller ikke. De hadde problemer med å bli enige. NB: her tror jeg min høye alder spilte en rolle (50 år). Det hele endte opp med at jeg ikke skulle opereres, men jeg fikk dekket kneskinne av trygdeverket. Denne skinnen kjører jeg med fortsatt. Skinnen er slik at jeg kan begrense utslaget både forover og bakover. Har fått beskjed om at jeg må benytte denne skinnen flere år enda, men dette vet jeg er veldig avhengig av egentrening. Opptrening av muskler gjør at disse "overtar" det meste av funksjonene til båndene. Håper dette kan være til hjelp. NB: Ikke bli pesimistisk av det jeg forklarer, men forlang grundig undersøkelse.