Ekspertise om og erfaring med er en fordel når det kommer til akkute idrettsskader/- utøvere. For de fleste akutte skader gjelder i utgangspunktet de samme spileregler. Det er ikke forskjell i behandlling av et akutt beinbrutt etter et skiuhell eller et fall i trappa...

Under rehabiliteringen jobber mann mot de målsetninger/ behov som den enkelte har for bruk av det skadete bein.

Når det kommer til belastningsskader som har oppståd over tid kommer der endel andere faktorer inn.

At de fleste fysioterapeuter er spesialisert på 'vedlikehold' av slitasje skader er en påstand som du gjerne må underbygge med harde fakta (tall), isteden å generalisere på bakkgrunn i dine erfaringer.

Fysioterapi er et meget bred fagfelt og har som utgangspunkt å bedre funksjonen som er nedsatt.Dette kann være alt fra trimm med overvektige barn til en forflytning fra stol til seng eller hjelper en skadet idrettsutøver tilbake til toppen.

MT (manuell terapi) retter seg som spesialistretning inn mott et mer begrenset område akkurat som idrettsfysioterapi. Begge kann ha store ringvirkninger når det gjelder å gjenopprette en normal funkjson lokalt eller generellt.

Det er ikke sagt at din 'allmenn' fysioterapeut ikke har kompetanse på din skade, menn det er viktig å presisere sitt behov/ ønsker når mann har spesifikke målsetninger f.eks.

En ting må jeg si: jeg er glad at flestparten av fysioterapeuten også tar seg av ikke idretsskadete. Så i den forstand deler jeg absolutt ikke din mening om 'desverre.......'