Sitat Hallvard_M:Jeg har sluppet unna betennelse i leggen, men har vert borti det på skulder/håndledd noen ganger, og min erfaring er at det eneste som hjelper er ro, og brexidol, har også prøvd naproxen og en krem som skulle smøres over det betente området, uten suksess. Ettersom jeg har skjønt, kan betennelse sette seg kronisk vist ikke det får ro til å restituere seg 100% Ihvertfall fikk jeg denne beskjeden fra legen når jeg hadde betennelse i skulderen.

Hvile og betennelsesdempende medikamenter hjelper ja. Men problemet kommer fort tilbake (og kan også bli kronisk ja) hvis man ikke også gjør andre grep. En betent muskel/sene får fort ringvirkninger i form av redusert bevegelighet, kompenserende muskler som må jobbe for hardt, forstyrret nervetilførsel etc. Jo tidligere problemet blir gjort noe med, jo lettere er det å reversere skadene. Altså trenger man "rehabilitering" med ising, tøying og styrking av muskulatur, normalisering av nevrologien og bevegelse etc. Jeg vil anbefale å oppsøke en kiropraktor eller manuellterapaut som har erfaring med idrettsskader eller i det minste å forlange et rehabiliteringsprogram av legen eller en henvisning til kiro eller mt.