Hvis du er for redd for å dø så hemmer det deg i å leve. Mao: Jeg er enig. Vil dog ta noen forbehold.
Jeg syns ikke risikoen som man løper ved å ferdes i fjellet i dag er urimelig. "Alt" koster liv, og jeg kan faktisk ikke forstå helt hvordan det er noe galt? Vi har vel alle en slags felles forståelse av at vi vil ha et så lavt antall av "unødvendige" dødsfall som overhodet mulig, men dette er et flytende begrep som må balanseres opp mot hvilken aktivitet vi ønsker å bedrive. Vi kunne alle sammen holdt oss til trygge områder, men det er ingen aktivitet vi ønsker. Den brattkjøringen vi bedriver i dag er jo "farlig", men ikke verre enn at vi, på samme måte som alle som ferdes i trafikken, tør i krysse fingrene og hive oss i det. Selvfølgelig etter å ha satt seg inn i teori og sørget for å ha fått en viss mengde med praksis før man dundrer avgårde på egen hånd.
MEN! Statistikken går feil vei, og det må vi og ha et forhold til. Vi har ingen fast grense hvor vi plutselig sier at nå er det for farlig. Siden vi ikke kan forholde oss til faste grenser, så forholder vi oss til "trender". Når de går rette veien er vi glade, og nå går den faktisk feil vei og derfor må vi være litt obs allikevel.