HAHAHA!:grinFor å forsvare meg så ble første innlegget skrevet vinteren 2005, da jeg kun hadde kjørt i preppet bakke (det hadde jeg dog gjort i sikkert 14 år, men det hjelper ikke på skredkunnskapene). De siste 3 årene har gått med til toppturer med venner, skredkurs, erfaringer, erfaringer, erfaringer..!Venner i skimiljøet er faktisk ikke det enkleste å få, men dermed er jeg desto mer obs på å ikke henge ut andre på forumet her inne og ikke si at jeg er noe bedre enn alle andre. Erfaringer og kunnskap tar det tid å bygge seg opp, men tørr påstå sekken min er tyngre enn mange andre etter 3 år nøye kritisk gjennomlesning av all litteratur jeg har kommet over. Dette var ALDRI ment som en diskusjon om hva jeg kan eller hvor mange venner jeg har, men om hvilke(t) skredsystem som brukes i norske alpinanlegg. Rimelig sikker på at det er ganske mange som fortsatt ikke vet så altfor mye om skred, og kan denne diskusjonen bidra til det så er det et godt mål. Får stadig mail fra folk som har googlet "recco" og kommet inn hit, og etter så mange år med diskusjon får de nok svarene de leter etter også.