I dag er det mange gameldagse søkere på makedet. Jeg har lest en del tester og fått testet de fleste modeller på ulike skredkurs. Etter min mening bør en godt øvet person kjøpe Barrywox og en person som bare skal ha en S/M med ikke alt for mange avanserte funksjoner kjøpe BCA Tracker. Ortowox sine søkere er avlegs og de prøver å komme inn på markedet med den nye S1. Denne er ikke klar enda. Pieps DSP har fått mye omtale den siste tiden men etter å ha lest mange tester om de forskjellige søkerene vil jeg på det sterkeste fraråde folk å kjøpe denne. Den har kun 1 antenne og tester har vist at signalene forsvinner når man står i en spesiell vinkel. Og da er det bare å begynne på nytt... :-( Ikke bra! Ser man på utvalget til de forskjellige sportsbutikkene som selger S/M går det igjen at de selger masse gamle søkere. Ortowox går igjen og dette viser (tror jeg) at de selger det som gir mest fortjeneste? Ser det er en som sier at Pieps er standard hos fjellguider i alpene. Jeg jobbet som guide i alpene i fjor og de fleste fjellguidene kjørte med Barrywox. De stolte ikke på Pieps. Guidene sa de hadde brukt Pieps om den hadde hatt 2 antenner...Konklusjon: Avansert bruk = Barrywox og standard bruk = BCA Tracker. Ha en fin vinter med ubrukt S/M under jakka!