Jeg har prøvd det som finnes av analoge og digitale s/m og vender alltid tilbake til barryvox'n. Den er enkel, men kan også brukes mer avansert siden den kan programmeres. Ulempen er en treg prosessor i forhold til utfordrerne.X1 som nevnes her er en av de jeg har hatt størst feilmargin med og anbefales overhodet ikke pga. det automatiske systemet som skal være idiotsikkert.Når det gjelder s/m må det uansett type og merke gjøres gjentagende trening. Du kan selvfølgelig bli en racer med X1, men det krever at du blir kjent med hvordan analoge og digitale signaler oppfører seg slik at du holder den mest gunstig med tanke på antennene. Pieps, DTS er uten tvil gode kandidater, DTS har blitt forbedret de siste årene så alle barnesykdommene i den første utgaven er nå borte. Pieps sin har avanserte funksjoner, nesten litt for avanserte for mange, denne har jeg derfor vært mest skeptisk til av alle. Skepsis ble gjort til skamme, en seriøs kandidat absolutt.Ortovox skal i nærmeste fremtid lansere S1 som er det råeste verktøyet for kameratredning i skred. Prisen er stiv rundt 5000,-, men forsvares av den raske prosessoren og det glimrende brukergrensesnittet.Har du lyst på billig barryvox, sjekk ut www.conrad-sport.de