Så vidt jeg har fått me meg gikk IKKE skredet inn i løypa, men jeg var heller ikke dær og har bare detta fra upålitelige kilder som aviser og tv.
Jeg synes det er latterlig av Fyhn å påstå at skikjørere og andre som ferdes i utmark skal stå økonomisk ansvarlig for de utgifter som kommer i forbindelse med et skred. Særlig når dette skjer i et område der det ferdes mye folk som har tilsynelatende liten kunnskap om skred og skredfare og det ikke finnes antydning til merking om dette. Når slik aktivitet foregår i umiddelbar nærhet til ett alpintanlegg, om vi kan kalle Krokenløypa for dette, så ser jeg det slit at ansvarlige for løypa sitter med ett ansvar også for advarsler i forbindelse med skredutsatte områder. I kroken er det meget skjelden satt opp slike merkinger, enda området rundt djevelberget er "forbudt" i følge politi og eierne av krokenløypa.
Skal det trekkes en liten sammenligning tror jeg Truls Fyhn ville blitt offentlig henrettet om han gikk ut i avisene å foreslo at han hundekjøreren som var værfast i fjellet i to-tre dagar måtte legge ut for de kostnader letingsarbeidet påførte staten. Det samme gjelder bergning av personer skadet i forbindelse med uaktsom kjøring med bil osv.