Truls Fyhns bemerkninger om det skredet om gikk i Kroken lørdag viser at han burde overlate alle betrakninger vedrørende slike hendelser til folk som vet noe om dette. De finnes og i politiet, og Fyhn burde være et menneske, hans posisjon tatt i betraktning, som skulle kjenne ens egne begrensninger når det gjelder kunnskap om et emne så som ferdsel i fjellet og da la være og uttale seg. Forøvrig: Det er da åpenbart at kjøring utenfor løypene er på eget ansvar. Få bestrider det. Dog burde skianlegg av en viss størrelse ha kunnskap om skred og gjøre det de kan for å begrense farene. Kroken er et lite anlegg, men har mange besøkende. Men kjører man utenfor løypene må man tåle den risikoen man løper, og prøve å begrense denne bla gjennom å tilegne seg kunnskap.Nå er det slik at jeg og mange andre som tilfeldigvis var i nærheten den dagen , men som ikke tilhørte noen organisasjon eller offentlig instans hjelp til i søket. Jeg har da ikke tenkt å begynne å kreve betaling eller noen form for kompensasjon for å hjelpe til. Og det tror jeg ingen andre som var der tenker heller. Neste gang kan det være jeg som trenger hjelp, kanskje da fordi jeg har vært med i en bilulykke, og jeg ser faktisk ingen forskjell i å forsøke å hjelp til i en ulykke på fjellet mot en ulykke på veien.Så til sist: "skikjørerne innrømmer at de aldri burde ha vært der" står det i dagbladet og antyder da at de skyldige angrer. Det er j..... rart når ingen vet hvem som utløste skredet. Media burde lære seg til å være litt mer kritisk til informasjon, og en plass å begynne er å intervjue andre en 10-åringer som har lyst til å havne på tv.