Du misforstår. Det går faktisk motsatt vei av hva du tror! Jeg etterspør så aboslutt ikke "vanntette" glidelåser av typen med gummipakning! Hadde det vært opp til meg skulle sånne pakninger vært et supplement til den klassiske klaffen. Og dersom det bare var gammeldags klaff så hadde det også vært greit.

Jeg gir beng i om det er med klaff, pakning, sort magi eller oppmalte kyllingføtter at en glidelås blir tett! Hadde ei jakke med klaff og borrelås som virkelig var tett med mindre man ramla ut i vann! Stiv kuling og regn ikke noe problem... Når den tok kvelden så kjøpte jeg ei dyrere jakke med de nye vanntette gummisakene. No dice... Og jeg er nok på tur til å ikke bare bli litt fuktig - jeg blir gjennomblaut!! Og det går ut over sovepose, alle andre klær, kamera, mobil etc. Så om problemet er alle semitomsingene som skal se ut som de går på ekspedisjon i påska, så jager jeg gjerne de ned fra fjellet hvis det betyr at jeg får klaffeklærne tilbake :wink

Neida... Men altså, mellomdyre klær står ikke mot den mekaniske slitasjen jeg påfører de. Dessuten har de disse glidelåsene som jeg ikke er noe spesielt fan av. Derfor lurer jeg på om de virkelig dyre plaggene har glidelåser som er av en vesentlig høyere kvalitet enn f.eks på Helsport Fimbul. Jeg har forsåvidt prøvd Klattermusen, men hvis det finnes noe lettere så vil jeg heller prøve det først.