vil du gå MYE, kjøp Dynafit eller Plum. Plum veier mindre enn Dynafit, skal være sterkere enn Dynafit. http://www.fixation-plum.com
jeg har dynafit ST, Diamir Freeride PRO, Marker Baron.hadde Diamir Freeride Plus.
vil du gå kortere turer eller ikke så ofte, kjøp Diamir Freeride PRO. Fordel med HØYE og enkelt justerbare hælløftere og mulighet til å switche gå-kjøre modus med skistav på 1 sekund - uten å ta av ski. Jeg synes at nye Diamir FR PRO er undervurdert i Norge og dette er synd fordi dette er en helt annen løsning enn gamle Diamir PLUS. Tåler mye mer, veldig presis selv på store og bredde ski (det kunne man ikke si om gamle PLUS), nesten så stiv som Marker Baron, gå-modus er MYE forbedret.Jeg har brukt Diamir PRO i ca. 40 dager, dette er min "hovedbinding" - ser ikke noe vesentlig slitasje, de tåler "full speed" i kulete løyper, carving i bratte bakker, mindre dropp (de store har jeg aldri prøvd ;-P )) - alt dette hvor det hender problemer med dynafit (i hvert fll mine ST).
min erfaring er at Diamir PRO tåler mye mer agressiv kjøring enn Dynafit. har Armada JJ 185 med diamir PRO i 1 sesong, har Armada JJ 175 med dynafit ST i 3 lange sesonger- så jeg kan si litt hvor mye de bindingene klarer. Vil man kjøre agressivt på hard ujevn snø på dynafit ST, bør man blokkere bindingene i GÅ-modus, som ikke er veldig fornuftig for knærne hvis man går på trynet.
- dynafit ST tåler relativt mye så lenge det er mykt, best til å gå, veier lite.- Baron (Duke) er elendig til å gå med. (og det er ikke bare vekt som jeg snakker om, men hele konstruksjonen)- Diamir PRO er veldig enkel i bruk, ikke så bra til å gå som Dynafit, men MYE bedre enn BAron, Duke. tåler det meste.
har ikke testet bingingene i park.