Siden du vil ha en binding som er god å gå med, har jeg problemer med å anbefale noe annet enn dynafit eller onyx. Har hatt duke og fritschi...og de kan bare ikke sammenlignes: en helt annen klasse.
Dropp er kanskje der jeg er mest skeptisk til dyanfit. De fungerer hvis man lander rent, eller kjører med låst tå (ca din 18). Det er også en type kjøring bindingen ikke er designet for.... Men, som jeg nevnte tidliger: Eric Hjortleifson kjører med de, så det er mulig jeg tar feil.
Duke synes jeg var dårlige å gå med, og så tunge at det var som å kjøre med blylodd på beina...mistet mye lekenhet. Hadde også en skummel uønsket utløsninger i gå mode. Jeg følte meg trygg med de til drapå-kjøring, og de fungerer med alpinsko - så de har vel sin misjon. Duke er kanskje den eneste dropp-rettede tur-bindingen... Selv valgte jeg alpin-bindinger + alpine trekkers for bc-jibbe-riggen. Rå kjøring er litt relativt, så vanskelig å kommentere. Komfort farten min på tur er rundt 75km/t hvis det ikke er for mye slag - det går bra med dynafit. Synes det er skummelt å kjøre 100% langt fra folk - så jeg kjører allitd med god margin.
Sjekk denne bindingen:http://www.tetonat.com/2011/04/25/rando-on-the-radical-ft/