[img][/img]Hei!Har selv et innlegg lenger nede på siden som heter"Lett utstyr til teletoppturer"og er som deg svært interessert i å bære på minst mulig opp men samtidig å kunne ha stabilitet og fly ned igjen.Ser at de fleste her snakker godt om randoutstyr uten egentlig å samtidig ha kjørt tele og dermed kan vurdere den ene stilen opp mot den andre.Jeg har hatt begge deler og er ikke i tvil om hva JEG foretrekker.Med rando mister jeg evne til å "leke",danse som telestilen oppfordrer til på en helt annen måte enn randoo.Liker du derimot å kjøre kun laaaange storslalomsvinger i stooor fart kan du liksågodt konvertere til rando.Solgte nettopp mitt randoutstyr for å kunne kjøpe med nye "brukte" teleplanker for pudderdagene.:twistedBlir også myye fortere sliten i beina/fotan når jeg kjører alpint enn tele som kommer ganskle enkelt av at tele gir mye mere rom for dynamiskkjøring,mindre statisk enn randoo)

Du får en masse bra lette teleplanker rundt lengden 164 men pass på at de ikke har for stor svingradius.Selv har jeg coomback 181 og er veeeeldig fornøyd med disse som allround ski.Cooomback i 174 veier ca 1800 så 164 veier vel ca 1500,men det finnes masser mange andre gode ski der ute.Vil anbefalle svingradius fra 18-25.Det er på slike ski du virkelig får utnyttet telestilen .NB!(når det gjelder pudderkjøring har ikke radiusen noe vesentlig å si) La det være litt camber/spenn i skiene da slike ski er mere allround enn flate eller omvendt spenn. som funker bedre for alpinkjøring.(mener nå jeg da,egen erfaring)Når det gjelder bindinger bruker jeg telebulldog touring modell som veier kun ca 600g pr stk(slå den du-kun dynafit speed,til samenligning veier ntn ca 1kg pr stk).Dette imlige bindinger i forhold til de fleste og veldig stabile(og stilige:wink)Bestilles direkte fra USANå snør det forresten deilige store snekjerringer så jeg får håpe "nyskia" kommer i morgen.Lykke til med valget ,som for meg er soleklart:grin

RIN