Du kan helt klart bruke hvillken som helst telemarkbinding til topptur, men det er mye energi å spare på å ha ei binding med gåfunksjon. Jeg vil definitivt anbefale 22designs AXL. Det er en HammerHead med gåfunksjon. Kjørte med HammerHead i noen sesonger og var storfornøyd med kjøreegenskapene. Trolig det nest beste etter NTN for telemark.Konverterte til rando på slutten av forrige sesong for å teste og har ikke angret på det, selv om jeg på veldig fine dager savner telemarken litt - telemark gir en egen feeling. Kjører nå med Marker Baron på begge par Hendryx ski. Tungt som rakkern og alt for korte løftere, men suverent nedover! Hadde Marker Tour F10 på det ene paret, men den gikk sund (fikk bytte gjennom importør - feil i produksjonen). Tour er en bedre binding for å gå med! Tour veier ca det samme som en telemarkbinding med gåfunksjon. Skal du spare vekt er det ingenting som slår Dynafit. Skaff deg et par TLT 5 Mountain sko og en god Dynafit binding på et par Dynafit Stoke ski (eller DPS) og du kan jogge ring rundt oss med Marker uten å være spesielt bekymret for nedkjøringen, egentlig. Jeg føler meg tryggere i en Marker Baron enn på en Dynafit, men jeg har venner som kjører minst like hardt som meg som kjører Dynafit, så det er mer hva jeg føler meg trygg på enn empiri.