Jeg er ingen ekspert, men har følgende erfaringer:
Skal du kjøre DIN 10 bør du kjøpe Tour 12, fordi at fjæra ikke skal stå i fullt spenn. (Kilde: selger på Bratt i Sogndal)
En kompis av meg som har kjørt mye Dynafit ST, prøvde Tour 12 her en dag, og sa han opplevde at det var mer presist og bedre. Vet dette er vage ord, men det var da det han sa. Jeg tror også at når bindingen bygger mer vil du få mer kantpress på hardt drittføre.
Helløfteren på Tour er veldig fin. Du bestemmer lett posisjon med stavene. Ved vått før kan snø pakke seg under helen hvis du går med bindingen flat. Jeg tror generelt at Tour lider mer av snøpakking enn Dynafit.
Ski som er 108 funker fjell på Dynafit helt til du begynner å kjøre hardt på isete underlag. Skruefestene er smale. Med MTour trenger du ikke tenke på dette. Med 50/50 heis og gåing, tror jeg at jeg ville valgt Marker Tour. Den vil da funke kjempebra i bakken, og du vil føle at du bare kan gi gass. Dynafit er helt rå å gå med, men du vil kanskje føle at den er litt spinkel når skianlegget er klink is og du skal kante deg igjennom.