Som tittelen delvis sier, jeg skal kjøpe meg skijakke og bukse til bruke i skitrekk ved temperaturer -5 til +10 (Vestlandet). Er første gang jeg skal kjøpe "skikkelige" skiklær så jeg har 0 erfaring på området - derfor er jeg her og trenger litt hjelp og tips fra dere :grin

Har kika på følgande pakke:Norrøna Narvik GTX ComfShell Jakke Norrøna Narvik GTX ComfShell Bukse

Prøvde Narvik ComfShell jakken igår, i str M og jeg må si den var meget behagelig å ha på og bra passform. Desverre hadde de den ikke inne i str L - og med 190cm og 93kg så må jeg nok opp i L - skal på noen andre butikker imorra.Noen som har innspill på denne "pakka" ? Er jo ikke akkurat billig, jakke til 4000 og bukse til 3000 - buksa kan jeg med litt flaks få 20%rabatt på. Har ikke testet buksen, er den like "slimline" og bra passform som jakken?Prøvde forøvrig ellers Norrøna Lofoten Dunjakken, fet jakke egentlig men ble litt for posh for min smak smile

Ser ellers mange som skryter av Arteryx, noen som veit om forhandlere i Bergen som fører dette merket?

Så over til Bergans, man kommer vel unna med 4-5000 for jakke og bukse her. Noen anbefalinger? Har testet noen Bergans jakker - men ingen har virket så light og formsydd som Narvik jakken jeg prøvde.

Ble mange spørsmål dette, men du trenger ikke svare på alle :wink Faktisk ingen, som sagt jeg har 0 erfaring på området og alle råd, tips og svar mottaes med takk! :razz