Har hørt folk bruke TX PRO til rando, men har ikke så god greie på det Kunne tenkt meg en ikke så alt for tung støvel, men er veldig usikker siden markedet er i overflod
Ta også en titt på Scarpa Maestrale eller Scarpa Mobe. (skal du ha en ren topptur støvel?) Førstnevne er lettere og har en veldig god gåfunksjon, mens mobe er stivere og litt tyngre.
Flotte tips Jeg bor i Sykkylven på Sunnmøre (og her er veldig fine forhold hva gjelder toppturer), men det er heller ikke langt til nærmeste skitrekk, så regner kanskje med 40/60 topptur/skiheis. Skal google litt rundt de nevnte støvlene
Den største forskjellen er kanskje at de passer for forskjellige føtter. Alle scarpa-sko jeg har prøvd har vært slappe i helen... BlackDiamond er helt grusome for mine føtter, og dyanfit passer som hånd i hanske...da sier det seg hva jeg velger. Det absolutt viktigste med en sko er at den passer, deretter kommer stivhet og alt det der... Husk også at man må kjøre seg litt inn på utstyr. Jeg switcher mellom en surefoot-tilpasset technica alpinsko og dynafit tlt5p...og jeg må justere trykket jeg bruker. På samme måte må jeg justere teknikken mellom ski. Freeride, race og toppturski krever forskjellig trykk.