Er inne i andre sesong med Sidestash i 188 (den er visstnok reelt 2-3cm lengre). Selv er jeg 6cm lavere enn deg og (dessverre for min del) 8 kg tyngre. Er svært fornøyd med skia som topptur-ski. Kommer ikke på mange konkurrenter her - andre får i såfall tipse. I 188 finner jeg i Sidestashen de egenskapene jeg trenger - god på åpne flater, stabil på vekslende topptur føre, tilstrekkelig flyt, kvikk nok på trangere plasser mellom trærne i den siste skogskjøringa før du kommer til bilen. I ditt tilfelle ville jeg definitivt valgt 188 framfor 181. Ja, jeg vil insistere på at 188 er riktig lengde framfor 181. Ift. lengde ville jeg heller valgt en annen ski, enn Sidetashen i 181. Jeg tenker at problemet mer er hvilke bindinger/sko du skal sette oppå, enn hvilken ski og lengde du skal velge. Selv bruker jeg G3 Onyx (bra topptur-binding, men hælløfteren er etter min mening litt for lav - andre har dog ikke klaget over dette) og Dynafit Zzero (skulle gjerne hatt en litt stivere sko). Du sier at bakke-egenskapene til skia ikke betyr noe - OK - men Sidestashen fikser (carver) det også på en ganske akseptabel måte også. Den er ikke radikal for noe spesialtype-skikjøring som krever mange ulike ski - altså en radikalt god topptur-ski til dine mål.