Gutter, jenter, spiller ingen rolle. Alle er flotte;)
I år har vi overnattet ute betraktelig mindre enn friluftslivsklassene, men likevel har vi fått med oss snøhuletur, iglotur, telting på høsten og hytteturer.
I morgen drar vi på vintertelting, med innbakt topptur og skredkurs. Er du kald av deg ville jeg invistert i en god vinterpose. Personlig foretrekker jeg kunstfiber/syntetisk dun, men det er siden jeg ikke vil være redd for å få våt sovepose. Disse soveposene er også tyngre. Dunposer er lettere, varmer bedre, men kan lide av varmetap hvis de blir fuktige.
Du får hjelp til å handle ski hvis du ikke har dette fra før. Den beste prisen fikk vi på sport-conrad.com, vi fikk også pakkeavslag siden vi var flere som kjøpte. Læreren på S&K er stødigst på rando og kommer til å anbefale dette. Vi får også studentrabatter på Bratt og Intersport i Sogndal.
Når det gjelder klatring og ski drar klassen på en studietur på høsten sørover i Europa kun for å klatre. Dette var en kjempefin tur. På vinteren er det jo snø, og da blir det mest ski, men i år er det et godt klatremiljø på skolen generelt (med folk fra alle klassene) og mange som drar og klatrer på ettermiddagen.
Du kommer ALDRI til å angre på et FHS-år. Husk at det er supersosialt og vær innstilt på dette, da får du en masse nye og gode venner. Smil og søk kontakt og folk vil GARANTERT respondere på en skikkelig bra måte.
Aff, ble visst mye det her. Men bare spør om det er mer. Og du skjønner jo at jeg anbefaler det skikkelig, både Sogndal og FHS generelt