Sitat ToHee:HPK, en annen bruker på forumet, brakk ankelen tvert av i Tryvann i fjor. Mener å huske at det var noe av det samme.

Det har vært flere poster ang ufrivillig utløsning ved bruk av Dynafit bindinger.Først vil jeg presisere at jeg har ikke vært plaget av sen eller tidlig utløsning hverken privat eller ved skikjøring generelt.

Jeg har imidlertid opplevd et par ganger at bindinene har løst ut etter bare et par svinger. Dette har skjedd rett etter at jeg har tatt på skia og jeg er 99% sikker på at dette skyldes is og snø på støvel eller i binding. Jeg sjekker nå alltid bindingen for is/snø og passer på at frontbindingen biter seg ordentlig fast i støvelen og har ikke opplevd at bindingen løser ut da.

Jeg er ca 90 kg og har kjørt med DIN 8 i 2 år og bindingene har løst ut stort sett kun ved behov inntil i fjor vinter.Landet litt frampå etter et dropp på ca 2-3 meter. Tror den ene skia hang litt igjen i en stein eller noe. Kom veldig frampå i sakte fart og litt tung snø. Rotasjon og høyre binding løser ut. Venstre binding løste ikke ut før leggen ga etter og begge leggbeina gikk tvert av.Tilbake på ski igjen nå, men med DIN 6.