Jeg kjører Dynafit FT12, veier 65 kg og har sålelengde 318mm. Jeg kjører KUN med bindigen i kjørefunksjon, er for redd for knærene til å låse den.
Jeg har kun i 2 tilfeller opplevd at de har løst ut "unødvendig".
Case 1 var i skianlegg da jeg hoppet skrått på en kul og landet i bratt skråning. Ene skia poppet umiddelbart. Det er mulig det var snø i bindingsystemet som gjorde at jeg poppa, men tror ikke det. Derimot hadde jeg DIN stillt ganske lavt, noe som er mulig at kan være grunnen.
Case 2 var en dropp på 5 meter til bra mykt men ikke altfor bratt landing. Landet fint og kjørte noen meter videre ut i preparert løype før jeg merka at tåen på ene bindingen var poppa.
Ellers har de oppført seg upåklagelig både i hoppsvinger i bratt lende på hardt føre, i oppkjørt og ruskete kjøring i høy fart og til bakkekjøring. Har til og med brukt dem til litt BC-jibbing, selv om målet da aldri var å stå noe ettersom landingen var ett stort hull. Men bindingen løste ut som den skulle når det var behov for det.
Har opplevd en gang at bindigen først løste ut bak for så bruke litt tid på å løse ut bak. Dette var ikke noe stort problem, den løsnet jo etter hvert.
Det kjipeste jeg har opplevd med bindingene er strengt tatt en gang i gåmodus da jeg skulle traversere ganske bratt på veldig hardt føre og jeg klarte å sparke meg ut av ene bindingen og skia stakk av gårde i mangel på skibremser ved gåfunksjon. Dette var mens jeg framdeles var ganske fersk med Dynafit, og jeg er usikker på om det var fordi jeg ikke hadde trukket nokk til på låsespaken. Har flere ganger senere prøvd å sparke meg utav, men med relativt mye kraft har jeg ikke klart det.
Ellers har jeg lite å utsette på bindigen egentlig. Den har vært solid og holdt meg låst til skiene gjennom mye rart akkurat som jeg hadde forventa av en alpinbinding. Jeg er rett og slett litt overrasket over hvor mye de små "pinnene" tåler. Bare pass på at du ikke har snø/is som pakker seg under fjærene på frambindigen, siden den da ikke lukker seg skikkelig og du popper veldig lett.