Hei,Har selv nettop konvertert fra Telemark, har foreløpig ikke fått testet utstyret på en skikkelig topptur ( kun i bakke) men jeg satt Dynafit TLT på mine yndlings tlemarkski: G3 Saint, og kjøpte Black Diamond quadrant støvler. For å ta støvlene først : de er relativt lette men likevel stive. Jeg ville ha støvlrr som også fungerer til frikjøring. BD har en dameversjon over samme lest (hehe) med 3 spenner. Skulle jeg hatt en ren toppturstøvel kommer nok Dynafit tlt5 høyt opp på listen, men har ikke prøv dem.
Ski: ikke kjøp for bredt. Det er noe dritt på hardt og bratt underlag og når du må traverssere/ sikksakke opp. Jeg mener max rundt 90 mm midje. saint'ene jeg nevnte er et godt valg med 93 mm midje. Men det er litt avh av hva slags toppturer du typisk går. For turene der toppen er målet, gjerne mange høydemetre og en del skare mm så ville jeg hatt en enda smalere og lettere ski. Se på Dynafit ski.
mht bindinger er Dynafit best når det er en ren toppturbinding du er ute etter. Jeg er i alle fall overbevist.
men som sagt, foreløpig har jeg ikke fått satt utstyret på en skikkelig test- bortsett fra Saint'ene og med Telemark.