Skimachine du har rett i dine antagelser om Storetind. Jeg har dem og bruker dem som toppturski for flerdagerturer og turer med lange anmarsjer, evt. turer under med hard snø der nedturen ikke er i fokus. I tillegg er de og fine fjellski og jaktski da de kan smøres.
Jeg opplever dem som lette, manøvrerbare, kontante og svært responssive ski som holder kanten veldig bra (du kan fint bruke dem til å carve i skianlegg, selv på isete forhold). De flyter greit i forhold til bredden og tuppene er noe avsmalnet slik at de ikke hukker for lett. De gir derimot null dempning og hjelper deg på ingen måte å utjevne terrenget. Du blir lett kastet over "styrer" i ujevn løssnø og gjennombrudskare er et helvete (som det ofte er med mindre du har breie taper/rockerski) . I pudder både i skogen og fjellet er ganske greie og du vil more deg, kanskje spesielt i skogen da det er en fordel at de er så raske å hive rundt, men du hadde hatt det morsommere med breiere ski.
Jeg elsker mine Storetind, men jeg har mange ganger vært på tur med de og ønsket jeg hadde med kraftigere ski.