Har brukt Onyx forrige og inneværende sesong og hadde vært meget fornøyd med disse om det ikke hadde vært for at hælløfteren etter min mening er for lav. Kjøremessig synes jeg den overgår Dynafit (har ikke løst ut når den ikke skal slik som Dynafit gjorde). Jeg er imidlertid i tvil om Onyx helhetlig sett er et bedre alternativ pga den lave hælløfteren. Du liker å holde vekten nede sier du - da må du kanskje også ta i betraktning at du vil bruke mer krefter oppover når den lave hælløfteren tvinger en fremover i en mer unaturlig og energikrevende arbeidsstilling. Selv om en ikke ofte skulle gå i bratt terreng innebærer de fleste toppturer at en må over "kneiker". Jeg opplever dette som et problem selv i moderat terreng. Personlig synes jeg dette er en svært irriterende og en alvorlig mangel ved bindingen (90 % av toppturen er oppover). Problemet er imidlertid ikke påpekt i dette forumet etter hva jeg kan se, men derimot i andre internasjonale fora. G3 (produsenten av Onyx) har ikke gjort noe med det, selv om systemet skulle være enkelt å bytte ut. Det blir litt som de selv sier, Onyx skal være en mer kjøreorientert binding (men hvor mye tjenes når den likevel er for lav til å gå med?).