TLT5 er smale, de (ihvertfal performance) har thermo-innerstøvler. De er smale: helen er smalere enn på zzero 4, men tåboksen er større. Gikk en tur på Guastatoppen for et par dager siden: 15 m/s og -15grader. Jeg frøs ikke på vei opp, men ble litt kald på vei ned: sokken var litt fuktig...av snø eller svette(?) (jeg gikk opp - hadde bare med en felle). Nedover er TLT5performance litt annerledes enn zzero 4. Zzero 4 har mer vinkling og er muligens stivere forover. ZZero 4 sin stivhet kommer plutselig. TLT5p har en litt mer oppreist stilling (15 grader), en veldig gradevis stivhet. Jeg tror tlt5p er stivere bakover. Kjøremessig så merker jeg mindre til småvibrasjoner enn med zzero4, har bedre kontroll på skiene i store svinger, men muligens litt mindre snert på kortsvingene. Jeg blir merkbart mindre sliten med tlt5.Fra Gaustatoppen kjørte jeg uten tunge. Det fungerer greit så lenge det er litt passiv kjøring - men den er klart bedre med tunge. Kommentarene over var med tunge. ZZero4 passer min fot veldig godt...men tlt5 kunne ikke ha passet bedre. Det påvirker nok også min erfaring.