I og med at du har stått aktivt på ski regner jeg med at du er flink. Jeg tenker som så:- topptur => litt mindre agressiv kjøring enn vanlig off piste- god kjører => takler smale ski bedre- god kjører => flyter bedre (kan øke fart og styre vektfordeling)- kjøre i Norge => lite pudder => unngå de bredeste skiene- mye snø => skredfare => man står over noen pudder dager/sider og velger å kjøre avblåste rygger (følg rygg vær trygg)
Jeg startet med rando for over 10 år siden med 75mm ski. Gikk gradevis opp til 105mm - som er helt greit. Men har gått ned til 87mm fordi jeg synes det er bedre opp og stort sett ned. Er veldig fornøyd med Dynafit Mustagh Ata SL på 187 (er 184 selv). Det er kanskje ikke den mest spennende skien, men den er veldig allsidig - noe jeg setter stor pris på. Det er disse jeg bruker på 90% av turene mine. Trodde egentlig ikke at dynafit lagde så gode ski.
Har dynafit sko (zzero 4) fordi jeg har smal lest. Dynafit bindinger. Dynafit tlt5 sko frister...men er litt usikker mht fremovervinklingen. Hvis jeg ikke allerede hadde sko ville jeg tatt en grundig titt på de - synes de ser revolusjonerende ut!
Skal teste ut småfjellski i vinter. Da velger jeg bredt og kort, samt gir blaffen i vekt... (skal prøve med alpine trekkers).