|
 helga
|
Fersking
|
Fersking
noen som har vært på tur i helga? jeg har vært to turer på rødtinden. synes føret var helt greit, faktisk litt pudder i renna under henget på nordøst siden.
|
|
|
 Re: Topptur til helga rundt Tromsø
|
Fersking
|
Fersking
[img][/img]http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150095450642177&set=a.218718752176.174093.720407176[img][/img] Et bilde fra RT i dag
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
|
|
|
 Hvor på Buren?
|
Ringrev
|
Ringrev
Hei !Kjører du ned på østsiden .Sett fra Tromsø hø side av fjellet?RIN
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
ja, kjører et lite stykke fra toppen og ned mot storelvadalen før jeg slipper meg utfor henget og følger renna nedover til ryggen som følger dalen ut, så skrår jeg over mot løype hvor man går opp igjen. Jeg ser det er en del folk som føler samme linja ned som opp, skjønner ikke helt det for det er jo kun is og avblåst der. Henget jeg snakker om er trygt nå, men ville vært forsiktig der når det klarner opp igjen etter snøfallet som kommer nå!
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
ser nå at du har spurt ang Buren.. mulig den ikke var til meg da mine bilder er fra Rødtinden. Men men 
|
|
|
|
|
|
 rødtind-buren
|
Ringrev
|
Ringrev
Hei!Kjørte ned fra Rødtind noe til hø for deg .fikk ikke like bra sne men ok.Lurte egentlig på om bildene var fra Buren men skjønte etterhvert hvor på RT det var snakk om.MEN nå blir det bare bedre og bedre:twistedRIN
|
|
|
 Kattfjordeidet?
|
Medlem
|
OP
Medlem
Noen som vet om d e mulig å dra på topptur på kattfjordeidet nu?
|
|
|
 Steinskardtind
|
Ringrev
|
Ringrev
Hei!Var opp og rekognoserte der på lørdag og da var det litt for lite sne , men nå etter 2ocm ++pudder tror jeg det kan være bra der opp.Skal opp å sjekke igjen på lørdag.RIN
|
|
|
 Sovende Soldat/Tamokdalen/Fagerfjellet/Stormheimfjellet...
|
Fersking
|
Fersking
... er turar som er fult mogleg å gå med til tider meget bra føre.
|
|
|
 Fire gode forslag!
|
Ringrev
|
Ringrev
Hei!Fikk tips av en kollega som hadde kjørt forbi nakkevannet og mente å se gooode pudderforhold på Stormheimfjellet på mandag.Hvordann var det i Tamokdalen,de av dere som tok en tur derover i helga som var?Er det noen som har vært på Ullstind de siste dagene?Var en liten tur på fjellet ikveld og testa den nye hodelykta.Syyyykt god belysning:twistedDette kjøpet er et must for de av oss som bruker de mørke kveldene i fjellheimen. RIN
|
|
|
 Skittentind
|
Medlem
|
OP
Medlem
Kan rapportere om EPISKE forhold ned på forsida av skittentind!
|
|
|
|
|
|
 Storheimfjellet,En snill tur!
|
Ringrev
|
Ringrev
Hei!Kald 15, min i dalen,nyyydelig lys,vindstille,hard vindpakket sne på 80% av fjellet men heldigvis noe pudder i fjellsida siste delen mot dalen .Jevnt tempo i 2,15t så var vi på toppen.Når pudderet legger seg her kan det bli supre forhold om kvelden med hodelykt.RIN
|
|
|
|
Nytt medlem
|
Nytt medlem
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Sitat Eirik Verlo:Kan rapportere om EPISKE forhold ned på forsida av skittentind! <p></p> Snakker vi PUDDER? 
|
|
|
 Så deg!
|
Fersking
|
Fersking
Sto nede ved hallen, og rekognoserte om det kom spor ned fra de forskjellige toppene, og så lyset fra deg. Kraftig belysning, og misunnelsen var tilstede!:D
|
|
|
 Buren er godkjent
|
Fersking
|
Fersking
Kom ned Buren igår. En ubetinget positiv opplevelse. Var i tvil om jeg skulle kjøre på gammelskia(i frykt for stein) eller om man skulle ta nyskia, og valget falt på nyskia. Angret ikke! Pudder fra topp til bunn, men i varierende grad. Og skiene.. I`m in love.
|
|
|
 To turer med liiiiite pudder!
|
Ringrev
|
Ringrev
Hei!Avsluttet helga med en tur på Steinskardtind:sadLite og hard vindpakkert sne.Kommer tilbake der på nyåret!Ser ut til at Buren må få seg et besøk til helga!:grin RIN
|
|
|
|
|
|
 Skittentind
|
Medlem
|
OP
Medlem
|
|
|
|
Medlem
|
Medlem
|
|
|
 sugen ja...
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
hei, jeg skal en snartur til tromsø om to uker og vurderer STERKT å ta med skia. Jeg trenger imidlertid noen å gå med, evt litt tips til beste bynære nedkjøring som ikke krever bil. Er det noen som er gira på å dra med seg en gudbransdøl på tur?
|
|
|
 Tamokdalen
|
Medlem
|
OP
Medlem
Tenke å dra til tamokdalen til helga, men faen så mange fjell d e! Noen tips til kor vi kan dra? ser bort ifra sjufjellet sia d så kjedelig ut
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Sitat Eirik Verlo:Tenke å dra til tamokdalen til helga, men faen så mange fjell d e! Noen tips til kor vi kan dra? ser bort ifra sjufjellet sia d så kjedelig ut Tror det er lite å velge i nå siden det er lite snø. Tipper det er elendig føre. Blåbærtinden kanskje? Det som er greia med sjufjellet er at det ikke trenger mye snø for å funke. Forøvrig uenig i at det er et kjedelig fjell.. 
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Blåbærtinden funka i alle fall for noen uker siden. Men spørs hvor mye mildværet har tatt der inne da. Ser ut som på yr at de hadde en del varmegrader i går.
|
|
|
|
|
|
 Snø
|
Medlem
|
OP
Medlem
yr melde snø i tamokdalen i natt/i mårra, kanskje d blir farlig på f.eks blåbærtind?
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Sitat j.hansen:hei,jeg skal en snartur til tromsø om to uker og vurderer STERKT å ta med skia. Jeg trenger imidlertid noen å gå med, evt litt tips til beste bynære nedkjøring som ikke krever bil. Er det noen som er gira på å dra med seg en gudbransdøl på tur? Altså i begynnelsen av desember? Spørs hvor mye dagslys det er igjen da..:) Si fra når du er her så ser vi hva vi får til.
|
|
|
 Ullstinden
|
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Noen som har vært på Ullstinden de siste dagene og vet noe om hvordan forholdene er for litt kveldskjøring i månelys og med hodelykt?:)
|
|
|
 Ullstind i månelys og nordlys!
|
Ringrev
|
Ringrev
Hei!Var en tur på Finnlandsfjellet i går i nyyydelig nordlys og fullmåne-det var rimlig avblåst på toppen,skare og hardpakka sne,men helt greie forhold til jeg skulle kjøre ned igjen da fikk stiv kuling og sne midt i fleisen .Tror derfor at det kan være rimlig avblåst på Ullstind.Ullstind er en kosetur så jeg tar meg nok en tur der selv en av dagene.(kle deg godt det var jælig kaldt)Gi tilbakemelding på føreforhold:wink RIN
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Sitat Letsgo0o:<blockquote><p>Sitat j.hansen:hei,jeg skal en snartur til tromsø om to uker og vurderer STERKT å ta med skia. Jeg trenger imidlertid noen å gå med, evt litt tips til beste bynære nedkjøring som ikke krever bil. Er det noen som er gira på å dra med seg en gudbransdøl på tur? </p> Altså i begynnelsen av desember? Spørs hvor mye dagslys det er igjen da..:) Si fra når du er her så ser vi hva vi får til. </blockquote> det var det jeg begynte å tenke på også...det er nå til helga jeg skal oppover, så da er det eventuelt lørdag eller søndag som er aktuelle. Men lyset forsvinner jo ganske fort her på østlandet nå også, så da er vel skitur i troms forbeholdt morrafugler og lykteeiere...
|
|
|
 Lille blåmann
|
Ringrev
|
Ringrev
Hei!Kjørte en tur nedi skaret på LB idag.Godt med snø men litt flatt lys.Egentlig litt kjedelig kjøring da det er såpass smalt at det blir lite fart pga mye svinging.Skal finne meg en åpnere rute når sola kommer tilbake.Noen som har vært på Buren?RIN
|
|
|
|
|
|
 lb
|
Fersking
|
Fersking
Sitat rin:Hei!Kjørte en tur nedi skaret på LB idag.Godt med snø men litt flatt lys.Egentlig litt kjedelig kjøring da det er såpass smalt at det blir lite fart pga mye svinging.Skal finne meg en åpnere rute når sola kommer tilbake.Noen som har vært på Buren?RIN Du som var på tur opp med labradoren med sportstape på en av labbene?isåfall, jeg gikk med en av huskyene som passerte  Vi gikk helt til topps og kjørte ned ryggen av LB slik at du kommer ned litt inne i dalen, fint der... åpent terreng med ivertfall 3 forskjellige "heng" å velge mellom.
|
|
|
 Takk for tipset!
|
Ringrev
|
Ringrev
Hei!Kjørte der i våres men det var en litt for lang vandring i foten av LB til parkeringa.Kan være et alternativ med hodelykt da her er fine åpne flater å kjøre på.,men helt sikkert mye enklere med trekkhunder:wink RIN
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Kvanfjell er bra når det kommer litt mer snø, anbefaler, var der oppe nylig før rein å is kom, utrolig bra, Skolten i Malangen også er verdt å prøve, går på skole nærme ganske mye fjell, å linja jeg går på er basert på seiling å ski, så vi drar mye på toppturer rundt i området, bør testes ut!
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
|
|
|
 Myyye sne i fjellet!
|
Ringrev
|
Ringrev
Hei!Var en tur opp på Finnlandsfjellt i kveld og det er kommet myyye sne de siste dagene når det har reina i lavlandet. Sneen er "fast pudder" og fantastisk å kjøre på men du mååå ha pudderplanker for ikke å synke gjennom.Redd for at det kan være litt skredfare nå de første dagene før sneen setter seg.vi snakker om vedvarende svake lag.Husk spadeprøven!!!!Take care!!! RIN
|
|
|
 Myyye sne i fjellet!
|
Ringrev
|
Ringrev
Hei!Var en tur opp på Finnlandsfjellt i kveld og det er kommet myyye sne de siste dagene når det har reina i lavlandet. Sneen er "fast pudder" og fantastisk å kjøre på men du mååå ha pudderplanker for ikke å synke gjennom.Redd for at det kan være litt skredfare nå de første dagene før sneen setter seg.vi snakker om vedvarende svake lag.Husk spadeprøven!!!!Take care!!! RIN
|
|
|
 Skredfare i Troms?
|
Ringrev
|
Ringrev
Hei!Er det noen som kan uttale seg seriøst om skredfaregraden i Troms for øyeblikket?Det er som sagt kommet endel tung nysne på fjellet.(venter noen dager med terreng over 30g)RIN
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Som du sikkert har fått med deg har det kome ein del snø, det har vore mildt og det har blåst. Desse tre faktorane viser vel at skredfaren er høg for tida. Ein anna ting som talar for det er jo at på to dagar har tilsaman seks stk blitt tatt av skred i Tamokdalen. Tre på Sjufjellet i går og tre på Blåbærfjellet i dag. Heldigvis gjekk det bra. Trur nok det er lurt å vente med over 30 grader ja.
|
|
|
 Nytt skred
|
Fersking
|
Fersking
Nytt skred i Tromsø. Denne gangen fra Ulfstinden i går. Tydlig at det er ustabil snø ennå.
|
|
|
 skred
|
Fersking
|
Fersking
Uten tvil skummelt i fjellet nå! Ser at det har gått masse små og store skred fra Rødtinden og innover storelvadalen og ut dalen igjen på finnlandsfjellet. Ble det på ullstinden utløst av skikjørere?
|
|
|
|
|
|