Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hjelp Nytt utstyr til " Newbie "
#168368 03/10/2010 10:22 PM
Gjøran Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei trenger hjelp i forbindelse med kjøp av nytt utstyr og har rett og slett ikke peil på hva man skal velge.....

Har kjørt brett i mange år og startet med ski for 2 år siden, mest bakke men også topptur / offpiste.Kjørte i fjor på Volkl Mantra med Fritchi Freeride.

Jeg er 180cm og 74 kg.Mitt bruk er hovedsaklig i skitrekk ( kjører da offpiste og skog ) samt noen toppturer ila en sesong.

Jeg har sett på følgende oppsett uten at noen av de jeg kjører med kan komme med gode tips ( de kjører telemark ):

Line Sir Francis Bacon ( noen med erfaring på denne skia? )G3 Onyx bindingScarpa Skookum sko

Noen meninger eller erfaringer av overnevnte utstyr?Tror SFB skia skal være bra allround, de er brede, men med liten radie slik at den skal være lettkjørt, eller?

Alle gode tipe tas imot med takk!

Hilsen "Newbie "

Randoutstyr
Gjøran #168369 08/10/2010 10:15 PM
Fersking
Fersking

SFB skia er vel tunge til toppturbruk. Skia veier 4,6 kg, litt vel mye å dra på oppover. Passer bra til bruk i offpisten i nærheten av skitrekk. Flyter bra i pudder og er stabil i høy hastighet, men har dårlig kantgrep på hardt og isete føre. Jeg ville sjekket ut lettere skimodeller fra f.eks. Line, K2 eller G3 hvis du skal bruke de på toppturer.

G3 Onyx har jeg god erfaring med - er stabile og solide og er egnet til bruk på brede ski. Scarpa Skookum er kjent for å være stive bra randostøvler egenet for frikjøring med breie ski. Har ikke testet disse selv. Vil heller anbefale Dynafit Titan som både passer i randobindinger og alpinbindiger og er de stiveste randostøvlene på markedet