Marker vs Fritschi er vell hyppig diskutert her før..?

Fritschi har fordelen av at man ikke trenger å ta av seg skia for å veksle mellom gå- og ski-modus. Kjører selv Marker og har aldri savnet denne funksjonen. Marker er dog kjip å gå bortover med, så om du regner med å måtte gå en del innmarsj for å komme til fjellet, vil nok Fritschi være et bedre valg (har noe med rotasjonspunktet under frambindingen å gjøre). Dette har jeg kun savnet en gang, ettersom mine "hjemmefjell" i Tromsøområdet ikke har særlig innmarsj. De Fritschi-bindingene jeg har fikla med, har for meg virket litt pinglete...har ikke helt tiltro til den stanga, men angivelig skal denne ha blitt stivere i år. Jeg har iallefall et inntrykk av at Markers bindinger er mer "solide" i kjøremodus og jeg prioriterte dette. Markers konstruksjon gjør de muligens litt følsomme for slitasje, men har ikke merket noe til det enda...og utstyret er vell til for å slites..? :wink

Ang. sko må du bare prøve hva som passer din fot best. Både Fritschi og Marker er kompatible med "alt". Jeg hadde iallefall sjekka ut Dalbello Virus, Dynafit ZZeus, Scarpa Skookum, etc...de skoa som er mest kjøreretta, siden du tenker å bruke de i bakke også.

Ang. feller så har vell K2 ferdigmekka feller til alle sine ski?