Hvis det er det billed, han har af det globale marked, trur eg det vil være sundt for ham å sette sig mere ind i det - der som det er et område han satser!

Det skal nu ikke blive et stort tema, men tipper der er gigantisk forskeld på webbutikker der satser globalt (EU i dette tilfelde) som Sport-Conrad, og en sykelbutikk som jeg tipper holder sig primert til et mindre (norsk?) marked. Har du en webadr. til butikken, bare for nysgerrigheten sin del?Der er helt sikkert forskeld på omsætningsstørrelsen på kompisen din sin virksomhed og Sport-Conrad med 4-5 store fysiske butikker og et enormt websalg. Som jeg skrev var dette "ny" praksis blandt "STORE" aktører, som satser på netthandel på det globalemarked. Mindre aktører får sjeldent accept til dette fra producentet, pga. flere forhold. (en cykel med mange kostbare enkeltdele, er vel også vanskelig å sammenligne med et par ski, jakke eller andet produkt som ikke kan "deles opp" og omsettes)

Eg har 15års erfaring fra grosist- og detailbranchen, på dei fleste nivå - lokalt og "internationalt" - og denne praksis som kompisen din anfegter er ganske normal. Skal ikke sige noget om sykelmarkedet, det kender jeg ikke så mye til, bare "vanlig" Sport og "friluftsliv".