Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
goretex vask
#16810 08/12/2004 10:08 AM
More than words
OP Offline
More than words

har en burton ski-jakke som jeg skal vaske. jakka er hvit, så mökka synes tydelig. har kjöpt spesialvaskemiddel for hi-tech materiale, og impregnering. men i og med at jakka er så skitten (spesielt nederst på ermene) lurte jeg på om jeg skulle ta en runde med vanlig vaskemiddel först. blir porene i goretexen (det er vel egentilg ikke 'årtnli' goretes, men burtons variant, men uansett...) ödelagt av det? noen som har erfaringer å dele?

More than words
OP Offline
More than words

Bruk omo color så går det greit!! elle milo...bare det ikje er blekemiddel i vaskemidelet så går det bra for membranen men jakka blir sannsynligvis ikje ren uten at det er blekemiddel!! Blekemiddel "ødelegger" gore-tex e.l. Men min erfaring er at du bare kan gje opp å få en hvite "gore-tex" jakke ren!!Lykke te

More than words
OP Offline
More than words

Du burde ha tenkt på det før den ble så dritten. Å vaske den ofte hjelper å holde den ren. Når skiten først har grodd inn skal det mye til å få den 100% ren.

gjør følgende...
More than words
OP Offline
More than words

Bruk IKKE skyllemiddel i vasken og stryk jakken på lav temp når den er tørr.Dette for å åpne fiberne...

More than words
OP Offline
More than words

Du kan spandere 275kr på levere den på ett renseri, da vasker/renser de jakka, pluss at de impringnerer den med sånn gore tex greier.. Funker knall

More than words
OP Offline
More than words

ingen vits i å ha gore-tex i det hele tatt hvis det er drit møkkete, da kan du likesågodt ha en bomullsjakke som du impregnerer godt. Vet du hva gore-tex er skjønner du dette. Vask den godt, SPRAY den godt mens den er våt (ikke bruk wash-in) og kjør den i tørketrommel eller strykejern på svak varme. Dette er for å "fluffe" opp fibrene slik at de bruker større plass og tetter bedre mot fuktighet!Tror de bruker wash-in på renseri, sjekk dette hvertfall før du evnt. leverer den der!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå