Sitat Rasmus.B:haha, så jeg failet da jeg kjøpte duke altså? skal ikke gå veldig lange turer, men kaldt blir det nok...

Har hatt mange samtaler med folk som går toppturer aktivt hver vinter og de sier at Marker Duke er mer enn godt nok for de som ikke skal gå ekstreme toppturer. De er nokså stive og en del tyngre enn bla. dynafit. Det er på en måte en freeride binding for de som liker å stå i bakken både på prep og utenfor løypene. Jeg kunne godt tenkt meg Marker bindinger på mine ski ettersom jeg ikke skal gå ekstreme toppturer. Slapp av, Rasmus. Du kommer til å ha mye glede av dine bindinger! Har forresten funnet ut at å lage en forumpost her på friflyt egentlig bare var fail. Mye bedre å prate med folk face to face enn få svar som at "Ikke noen typiske randoski du har skaffet deg, men de fungerer sikkert."

Det er ingen ski som er typiske randoski. For 5-10 år siden var det ikke vanlig med randonee på vanlige ski, men det har det blitt nå. Marker kommer forresten med nye bindinger nå som skal være lettere og ca. like stive, og ikke minst billigere laugh