Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Ski med randoneé! (Booneskis)
#168094 15/06/2010 7:54 PM
Baktuz Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Jeg har kjøpt meg et par Boone ski og har tenkt å ha dem med randoneé bindinger. Har stått en sessong og er derfor nybegynner, men å gå på topptur med ski er et møst!

Noen som har anbefalinger? Eller kanskje noen ønsker å selge sine brukte bindinger og sko?

Har forresten tilgang på å kjøpe brukte Dynafit Zzeus, men er usikker...

Har kjøpt Boone Magic Sticks av freeride typen, 170cm.

http://booneskis.no/Ski.html

Re: Ski med randoneé! (Booneskis)
Baktuz #168095 28/07/2010 10:57 PM
Ringrev
Ringrev

Ikke noen typiske randoski du har skaffet deg, men de fungerer sikkert. Hvis du planlegger å jibbe med de ville jeg ha kjøpt baron. for tur er dynafit det beste valget. Har selv både duke og dynafit, og det blir mange turene med dukene....

Baktuz #168096 30/07/2010 9:59 AM
Ringrev
Ringrev

Sitat skimachine:Ikke noen typiske randoski du har skaffet deg, men de fungerer sikkert. Hvis du planlegger å jibbe med de ville jeg ha kjøpt baron. for tur er dynafit det beste valget. Har selv både duke og dynafit, og det blir mange turene med dukene....

<p></p>
Det skulle ha vært "det blir IKKE mange turene med dukene..."

Randoutstyr
Baktuz #168097 08/10/2010 10:50 PM
Fersking
Fersking

Marker Duke er tunge og har dårlige hælløftere. Det er også store isproblem med disse bindingene. Hvis du vil ha kraftige bindinger som takler brede ski kan du vurdere G3 Onyx som er enklere i bruk enn Dynafit. Du slipper å ta av deg skiene for å veksle mellom skimode og touringmode.

Dynafit Zzeus er meget gode randostøvler, stive og kraftige som også funker i alpinbindinger. Har selv Dynafit Titan støvler som er noe stivere enn Zzeus, men ellers samme støvlene. Kan absolutt anbefale disse!

Baktuz #168098 09/10/2010 10:58 AM
Baktuz Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Sitat Rasmus.B:haha, så jeg failet da jeg kjøpte duke altså? skal ikke gå veldig lange turer, men kaldt blir det nok...

Har hatt mange samtaler med folk som går toppturer aktivt hver vinter og de sier at Marker Duke er mer enn godt nok for de som ikke skal gå ekstreme toppturer. De er nokså stive og en del tyngre enn bla. dynafit. Det er på en måte en freeride binding for de som liker å stå i bakken både på prep og utenfor løypene. Jeg kunne godt tenkt meg Marker bindinger på mine ski ettersom jeg ikke skal gå ekstreme toppturer. Slapp av, Rasmus. Du kommer til å ha mye glede av dine bindinger! Har forresten funnet ut at å lage en forumpost her på friflyt egentlig bare var fail. Mye bedre å prate med folk face to face enn få svar som at "Ikke noen typiske randoski du har skaffet deg, men de fungerer sikkert."

Det er ingen ski som er typiske randoski. For 5-10 år siden var det ikke vanlig med randonee på vanlige ski, men det har det blitt nå. Marker kommer forresten med nye bindinger nå som skal være lettere og ca. like stive, og ikke minst billigere laugh