Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
bd factor vs dynafit titan
#167559 12/03/2010 1:30 PM
st78 Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hva er best for toppturer med tanke på nedkjøring opplevelse:bd factor eller dynafit titan ?

Prøv dem!
st78 #167560 12/03/2010 3:51 PM
Entusiast
Entusiast

De er ganske forskjellig i lesten, noe som er vesentlig for kjøreopplevelsen, etter som du er avhengig av en sko som sitter best mulig på foten, for å få kontroll over skiene dine. Hvis du svømmer i skoen din, vil du ikke kunne få maks ut av skiene dine.Dynafit har en smal lest, mens BD er brei framme med en smalere hæl. Da "Åka Skidor" testet randosko, gjorde Titan det bedre enn Factor både i oppover og nedoverbakke, men spørs litt på testerne hvordan resultatet ble.Dalbello Virus stakk av med seieren i testen, med god gåmodus med lang skrittlengde, samtidig som den var god nedover.

Kan forøvrig si at jeg har rundt 40 skidager på Factor denne sesongen, mange av dem på topptur, og er strålende fornøyd. Jeg slet med å finne sko som var brede nok i fronten, og det var det som gjorde valget enkelt for meg.

Re: bd factor vs dynafit titan
st78 #167561 12/03/2010 4:12 PM
Entusiast
Entusiast

Samme som overnevnte. Sleit med å finna sko som var breie nok i framme lesten til meg. Satte foten nedi Factoren og eg bestemte meg der og då. Tykkje gåmodusen på desse skoa er fantastisk bra sidan ankelen vert heilt frikobla. Strålande fornøgd med skoen. Eit ankepunkt er at den er litt tung/litt tyngre enn andre randosko gjerne er.

Ta å stikk foten nedi ein Skarpa Skookum også før du bestemmer deg. Kjempegod kjøreretta randosko det også.

st78 #167562 12/03/2010 6:28 PM
Medlem
Medlem

Jeg var overbevist om at jeg skulle kjøpe meg Titan, men passformen på den var rett og slett helt feil for meg, så endte opp med Scarpa Skookum som jeg er veldig fornøyd med. Har nå 8 toppturer, 2 uker i alpene og diverse skidager med dem, så føler jeg kan gi de tommelen opp nå.Factor har jeg også bare hørt skryt om, men den var det ingen her som hadde da jeg handlet.

Ser generelt lite Titan ute i snøen, så mulig den ikke passer norske foter.

st78 #167563 15/03/2010 5:52 PM
Fersking
Fersking

Heisann!Hadde ett likt innlegg i starten av sesongen da jeg sto overfor samme problemstilling. Jeg fikk ikke prøvd factoren, så endte opp med titan. Hva skal sies..? Den er nok smalere enn factoren, men med varmetilpasning og to toppturer sitter de som støpt. Har ingen spesiell form for fotfetisj,så vet ikke hvordan foten min er i forhold til andre, men har typisk norsk brei fot;) Skoa trykka litt de to første turene. Eller er gåmodus overlegent, er jo tross alt en dynafit sko.