Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
noen som har prøvd BCA Alpine Trekkers?
#167535 09/03/2010 6:31 PM
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Har planer om å gå mye toppturer til påsken, og jeg regna med at jeg ikke skulle gå topptureer da jeg kjøpte skia så jeg har et par av The Preacher med noen vist - bindinger. Så da lurte jeg på om noen har prøvd disse gåadapterne http://www.oslosportslager.no/produkt/bca-alpine-trekker-gaadapter-8846.aspx.

De veier jo bare 600gram pr stk så det virker lovende. fordelen er at jeg slipper å kjøpe marker duke på hver eneste ski jeg skal ha, sånn at jeg kan velge hvilken ski jeg skal bruke på toppturerter uten å bruke 4k på hver eneste binding.alternativet blir å gå på truger, men det blir vel litt tung siden det blir litt gåing på litt flate strekninger?

Funker ok
mr hagen #167536 09/03/2010 6:42 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Jeg har ett par som ligger til salgs her. Jeg har Marker duke på coomba skia mine. Dama har brukt trekkers på noen turer, men nå har hun kjøpt Diamir binding. Det fungerer ok, men ikke i bratte traverser. Går du i spor eller rett opp så er fin fint. Jeg kjøpte Hellbent her om dagen, så selger jeg ikke trekkerne så skal jeg prøve dem på Hellbent. Hellbent jeg med look binding.

Glemte litt her
mr hagen #167537 09/03/2010 6:49 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Det går fint opp til ca 30 graders helling eller under. Er løssnø så går det fint å traversere, men er det hardt så er det vanskelig. Men da er heller ikke Duken bra syntes jeg. Det er en super løsning,ingen favoritt eller førstevalg. Men det er dama mi som har brukt trekkerne, og hun har aldri klaget.

Re: noen som har prøvd BCA Alpine Trekkers?
mr hagen #167538 09/03/2010 8:21 PM
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Takk for et godt og utfyllende svar, tipper jeg kommer til å gå for bca'en:)

gode greier
mr hagen #167539 09/03/2010 11:36 PM
Fersking
Fersking

Hei!Har hatt slike og de fungerte kjempebra. Ulempen er en ekstra ting i sekken

nåvel...
mr hagen #167540 10/03/2010 11:52 AM
Medlem
Medlem

jeg har gått en del med trekkers opp gjennom årene, og har følgende erfaringer:

pro:- genialt enkelt system- gir fleksibilitet i utstyrsvalg når man bare skal gå en (kort) tur av og til- tross alt bedre enn å gå på beina- gir fordelen av en real alpinbinding til nedturen

con:- ustabilt i alle slags traverser og småkneiker- tungt (selv om de "bare" veier 600 gram, kommer dette i tillegg til vekten av alpinbindingen...)- mange "koblingspunkter" gir mye slark i bindingssystemet (mellom binding og trekker, trekker og sko osv) som gjør det betraktelig tyngre å gå enn bare vekten skulle tilsi- man blir gående veldig høyt over skien- litt knotete løsning med hælstøttene for bratt terreng

jeg gikk over til marker duke, og synes forskjellen var som å gå fra høyhælte gummistøvler fylt med sand til lette fjellsko - og enda er jo ikke duke spesielt lette. hvis du bare skal gå en og annen kort tur der du ikke kommer til å møte "hindringer" som traverser, is, sikksakkvendinger i brattheng, knoting i skogen - og ikke bryr deg om vekt - er det helt ok med trekkers. skal du noe mer, bør du seriøst vurdere en hvilken som helst annen løsning...

Re: noen som har prøvd BCA Alpine Trekkers?
mr hagen #167541 10/03/2010 5:44 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Jeg hadde tenkt å skrive noe, men kong ellevetall skrev vel akkurat det jeg hadde tenkt å si.Mine trekkers er nesten ubrukte for å si det slik...

duke
mr hagen #167542 12/03/2010 3:54 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Det er ingen grunn til å kjøpe trekkere hvis man ikke allerede har alpinbindinger og lommeboka er tom. Trekkere er noe jævla drit å bruke. Til og med duke (som er noe skit å gå med) er som en jomfulig sky på den blå, blå himmelen i forhold. god tur.