Mistet en ski da pga kløning med fangrem, gikk sporenstraks ut å kjøpte stoppere. Det var ytterst kjedelig å gå ned 300 meter.Jeg har opplevd at fangremer har vært som kjøttøkser - men det var lenge siden, og i bakke. Min for endte faktisk opp med flere sting ved en slik hendelse. Da jeg kjørte med fangremmer på topptur kjørte jeg med korte, smale og myke ski og de mykeste skoene som fantes...så fallene var ikke akkurat brutale.Med stopper har jeg faktisk ikke hatt noe skikkelig tryn...det har stort sett vært problemer med binding som har medført utløsning - og jeg har bare labbet opp og hentet skiene. (Vel, en av gangene havnet jeg på skia..og brakk stopper og ribbein..men det var i bakke, og på is)I de 15 årene jeg har kjørt offpiste har jeg mistet en ski som jeg ikke har funnet...det var en smal racingski som jeg prøvde å flyte på i Oppdal - og den hadde stopper...men det er jeg glad for, for farten var stor, og jeg gikk gjennom to skarelag. Tør ikke tenke på hva som hadde skjedd hvis jeg hadde hatt stropp da.Synes fangremmer passer med smale ski som man bruker på turer der snøen har satt seg, og tempoet er lavt. Dynafit bakbindinger snurrer mye friere uten stoppere....(og oppover er jo bindingen låst uansett)