Ingen i denne tråden som har påstått at Dynafit er like sikker/god som en skikkelig alpinbinding npr det gjelder å løse ut. Om du låser tåa har du selv ansvaret dersom kneet ditt går åt skogen, vurderingen må isåfall være at det er bedre med et ødelagt kne enn at skiene detter av, altså skal du være i en rimelig drøy situasjon av typen, you fall, -you die.

Heller ingen som har sagt at Quest er en dårlig støvel, den har en elendig tech-såle, som ikke har blitt skikkelig testet før den ble sluppet på markedet.

Grunnen til at jeg blir hissig på Salomon er at jeg var i markedet etter den typen støvel (stiv, gåfunksjon, dynafitkompatibel) og fort kunne funnet på å kjøpe Quest om jeg ikke hadde lest om skaden til "Thin Cover" på TGR. Det kunne altså fort vært meg som hadde et fullstendig vræka kne pga elendig kvalitetskontroll og produktutvikling hos Salomon. De satte profitten først, sendte et uferdig produkt ut på markedet og gamblet med brukernes liv og helse. Etterpå har de skyldt på at det bare var en "pre-production" -modell (ljug) og at det ikke finnes en norm for dynafitkompatible systemer. (forsåvidt riktig, men likevel bare bullshit, dynafit ER normen, og har så vidt meg bekjent ikke hatt denne typen ulykker noensinne)

Poenget mitt er at jeg ikke vil støtte noen som driver på denne måten, gambler med mitt liv og min helse for å tjene mer penger.

Har kjøpt et par Dynafit Titan istedet, og det finnes som sagt etterhvert mange konkurrenter i dette markedet.