Det kan i og for seg være en grei diskusjon å ta, dette med om låsing av Dynafit ved frembinding er så lurt, og andre problemstillinger rundt denne bindingen til "vanlig" bruk. Men i denne sammenhengen så var bindingene helt uskyldige. Som man kan se på wildsnow.com (m.m), så var kvaliteten til den tech-sålen til Salomon helt elendig. Det er veldig synd fordi skoen som sådann er meget bra. Dette vet jeg fordi jeg kjørte på de største delen av forrige sesong. Det er ikke så lett å se med første øyekast at tech-sålene er så katastrofalt dårlige, men når man kan se på dem i etterpåklokskapens lys, så er det egentlig ikke så vanskelig å forestille seg. Aluminiumsfolie-look er en ganske god analogi, som nevnt ovenfor.Selv brukte jeg bare tech-sålene en gang, resten av tida brukte jeg de sammen med duke eller vanlige alpinbindinger, og var stålende fornøyd. Derfor er det ekstra synd, synes jeg, at disse støvlene nå skal ha et rykte om dårlig kvalitet heftet til seg. Men sånn går det når man slurver i svingene.