Heisann, jeg har et par Scarpa Spirit 3 støvler som jeg sliter med å få strammet tilstrekkelig. Saken er at jeg har en veldig lav vrist så for å få tilstrekkelig kontakt mellom fot og sko må jeg stramme voldsomt. Problemet er da at foten også blir klemt sideveis, noe som selvsagt er veldig lite behagelig i lengden. Har brukt skoene mye til topptur, og i oppoverbakke er det et lite problem siden skoen da er nærmest helt ustrammet.

I nedoverbakke derimot må jeg stramme voldsomt for å få støvelen til å sitte best mulig, men selv da sitter ikke skoen tilstrekkelig da jeg har for mye plass over vristen. Har eksperimentert litt med å padde med en kile av sitteunderlag mellom skallet og innerstøvelen, men dette fungerer bare sånn passelig.

Det jeg lurer på er om noen kjenner til alternative støvler som er litt lavere over vristen enn Scarpa stølene, men som igjen ikke er for smale? Kjører med Dynafit bindinger i dag, så helst noen som har denne typen bindingsfester. Andre forslag mottas også med takk :-)