Vad har du för skidsko? Jag har kört på scarpa i 10 år. Sista 6 på matrix med dynafit. Då dessa var utslitna köpte jag nya spirit 4. Dessa gick sönder på 1 dag! Jag fick nya spirit 3 på reklamation som nu har samma problem efter ca 10000 höjdmeter på tur med smala skidor. Spirit 3, 4, Diva och Skookum har en TLT-insert i tådelen som är mycket vekare än de lättare modellerna hos scarpa, black diamond eller dynafits egna skidskor. Skidorna är nya black diamond voodoo 180 cm, 88 mm med perfekt monterade och nya dynafit speed. Har även slitit ut matrix men då körde jag ganska hårt i pist och off-pist med gotama och låst tå. Belastninngen förs då över på bindningen som gaska snart blir rank. Följden avdetta blr att bakbindningen ändrar läge på vägen upp vart 15e steg. Oerhört irriterande! Min rekommendation för alla över 70 kg är: Åk inte med skidor över 90 mm med dynafit i pist och undvik diva, spirit 3, 4 och skookum p.g.a en alldeles för klen insert. Matrix och en annan 88 mm skida fungerade perfekt på 120000 höjdmeter tur och massa åkning i anlegg!