Nå begynner jeg snart å bli overtroisk.

Har kjørt med dynafit i snart 10 år uten problemer. I fjor var det så bra at jeg lurte på å kun kjøre med dynafit. I vår begynte pre-releasene med noe nytt utstyr. Sålebrudd på en sko fikk skylden. Fikk nye, men problemene forstatte til en viss grad. Så røk en bakbinding. Da trodde jeg at jeg hadde funnet årsaken. Fikk nye bindinger, men problemene var der...men hver gang jeg kjørt ble de litt mindre. I dag tok jeg en testtur. Den ene skia virket litt merkelig. Den satt på foten, men kjentes løs ut. Tok den av og snurret bakbindingen rundt noen ganger. Satt den på...og kjørte semi-hardt ned wyller uten problemer. Jeg var veldig påpasselig med å fjerne is. Det var den samme skien som var problemet uansett hvilken fot jeg hadde den på... Vel, nå begynner jeg å tro at sko/bindinger trenger litt innkjøring. Kan kanskje nevne at jeg også har et par andre dynafit-ski som har fungert hele tiden, bortsett fra rett etter at jeg fikk de nye skoene, Litt nedskjæring av sålen fikset de - fjernet all gummi som berørte bindingen forran. Sjekket ikke om de nye bindingene berørte andre punkter.Så nå har jeg ett par som jeg kjører i ski-mode, og stoler 100% på. Det andre parret trenger et par turer til, men jeg håper det går veien. (Kjører med bindingen på 10 horisontalt og 12 vertikalt.)

En ting til: hvis du først låser bindingene så trenger du vel ikke ha de på 12 vertikalt (Hvis du ikke er veldig tung). Tross alt bedre med vertikal utløsning enn ingen utølsning.