...mer svar.Har hørt at sko/bindinger må kjøres inn litt før de fungerer optimalt sammen. Det kan stemme med egne erfaringer.

Jeg har hatt følgende utfordring:- dynafit tlt 4 sko med skjevt montert bak-feste(løst ved å montere bindingene litt skjevt)- preutløsing grunnet sålebrudd i sko (fikk ny sko)- lett preutløsning (skyldtes løs pinne bak, garantisak)- preutløsning av frontbinding i bakke. Dette var noe jeg merket mye til tidligere, men problemet ser ut til å ha gått seg til. Mulig at det har en sammenheng med inngåing av sko. Har merket at frontbindingen har åpnet seg ved hopp i park med skjev landing på is. Jeg merket mer av dette på brede ski enn på smale ski.

Jeg stamper i bakken noen ganger før jeg kjører. Virker det som om skiene sitter bra da, så sitter de også i bakke. Jeg kan kjøre storslalom ned wyller med dynafit...men, skiene mine er lette og har "fartssperre" så det blir ikke racing fart.

Når det er veldig hardt "låser" jeg bindingen et par hakk. Det låser den ikke helt, så den løser fremdeles ut. Jeg låser aldri bindingen helt...synes det virker skummelt.